Friday, June 19, 2009

nasi lemok, tea o

Assalamualaikum everybody

Jumaat, pagi yang indah, hari cuti yang aku tunggu-tunggu. Aku bangun cam biase, 6.30pagi utk solat subuh, lps solat, aku pun beredar semula ke katil untuk menyambung aktiviti biase waktu cuti, sambung zzzzzz. kat bilik sebelah, aku dengar Ema dan Ayu tgh keletung keletang bersiap,wah musti nk pegi jogingni...bisik ku sambil tersenyum membayangkan bagusnya kluar berjoging sambil hirup udara pagi yang nyaman...sihat rasanya badan..tapi godaan untuk berjoging di katil lebih kuat!
tiba-tiba aku teringat, alamak! kene anto budok gi smkTAi la...adui...malasnya..mandi xlg. tengok jam dah kol 7.10. daftar kol 7.30...alalalala...sempat idokni..
akupun pergi start kete, sarung sweater, and pegi antar bebudak tu..xpe, aku bukan nak klua dr kete pun, xkisahle pakai cammane pun kan.
then kawan ajak klua makan, so otw nk balik kami singgah breakfast kat warung nasik lemak depan DM, pekena nasik lemak, tea panas and karipap ubi 2 ketui, xramai lagi or masa tu, kuala berang lambat 'bangun' hari ni, maklumle cuti..dalam kul 8 lebih2 nanti 'hidup' le. best jugak lepak kat kedai tu, sambil minum sambil tengok kuala berang 'bangun' dari mimpi..sambil dengar celoteh dari meja sebelah menyebelah..hmm nyamannya...amannya..bahagianya...
dalam 20 minit lepastu, dah banyak kereta yg parking dpn kedai, mungkin nk carik nasik lemak jgk kot, kitorg pon xtuggu lama,maklumle baju kami ni glamer sgt, satgi org xleh makan, asyik duk prati baju kami kang, hehehe...lepas bayar (rm5 untuk 2 pinggan nasik lemak, 2 cwn teh o panas dan 4 bijik kuih! murahkan! tq k.an for your treat!)trus kami blah..

No comments:

Post a Comment