Sunday, October 2, 2011

Chickenese Lasagna

Assalamualaikum...

Dua hari lepas saya dihentam oleh seorg member bila berdebat pasal lasagna. semuanya bermula dari perkataan bolognese. sbb sudah biasa kuah merah spageti itu di panggil bolognese, maka saya merujuk kpd kuah merah itu adalah bolognese. kerana dia adalah org dari 'food industry' maka rujukan sebegitu membuatkan dia membuka 'kelas' tidak rasmi pada pagi itu. anak muridnya? saya..hehehe

ok, tuan tuan dan puan puan, bolognese tu adalah satu sos dari tomato puri. origin nye dari Bologna Itali. isi sos itu adalah menggunakan daging merah dan daging merah sahaja. jadi bila perkataan bolognese digunakan, otomatiknye sos tersebut adalah meat based..
kalo isi dia guna ayam? tanya saya..
itu bukan bolognese... itu chickenese...hehehe..
tq friend..:-)

jadi itulah... maka hari ini saya yg tidak tahu pasal sejarah asal usul mknn ini pun try la buat chickenese tu..
godek n godek n godek..
eh eh..
jadi jugak..

moral of the story::unless u r going to take the test to be the top chef, u dont need all the theories and history of food to cook. all u need is just a little rajin, n sabar n a pinch element of kasihsayang to make your food marvelleous..voila!
remember, theory doesnt put food on table..practical does.





p/s:: menu sarapan pagi tadi mmg best. home made roticanai, adik ajis n wife yg uli n tebarkan..pehh mmg terbaekk..kamu mesti selalu balik kg, wahai adikku.. hehehe... malangnya xdpt nk sertakan gambarnya di sini.. btw..mucha gracias..nxt time buat la lagi..:-)

till we meet again. ciao sinchan..

No comments:

Post a Comment