Sunday, October 20, 2013

Saya tidak suka berlari

Buka Facebokk, melihat status teman teman:

1. King of the Road - berlari 10 km dalam masa 1 jam 52 minit.
2. Berlari atas treadmill - tak pasti pula berapa KM dan berapa masa yang diambil.

Perasaan saya:

Haruslah jeles! Saya sudah tidak pandai berlari.. :(
Kerana saya tidka suka berlari
Saya sudah lupa bila kali terakhir saya berlari, berjogging.
Saya sudah lupa bagaimana untuk berlari dan apa perasaan ketika berlari 

Tapi syukur, saya masih boleh berjalan laju.
Kali terakhir saya berjalan adalah ketika mendaki gunung Bromo pada cuti sekolah yang lepas.
Alhamdulillah...saya masih mampu untuk berjalan 2km pergi dan balik permukaan yang berbukit.
Alhamdulillah... masih mampu mendaki 250 anak tangga utnuk ke puncak Bromo.

Alhamdulillah... walaupun saya tidak suka berlari, tapi saya masih sihat dan gagah untuk berjalan laju!


2 comments:

  1. Saya tiap2 minggu berlari dalam gelanggang futsal. Penat tapi puas! hehe. Cantiknya Gunung Bromo :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kali terakhir saya berada atas gelanggang futsal adalah pada tahun 2010/ akhir tahun 2009 (dah lupa). Tu pun sebab diwajibkan.. ngee..

      Delete