Tuesday, October 9, 2012

silky silk

hai blog...
terlebih rajin pulak saya malam ini.. sambil tgk asian wave shila amzah kat youtube. bestnya kalo ada duit 5 juta kan.. kan..kan.. bila la saya boleh ada 5 juta tu... hm,. dlm mimpi je la kot..

blog, soalan ni dah lama ada dlm kepala saya, kenapa ye...?
saya penjual kain sutera, tapi limited kat sekolah je la. kenapa ye, bila cikgu yang jadi penjual, mesti org sekeliling pandang serong,kalo pekerjaaan lain org tak kecoh pulak... aduhai..

antara pandangan serong mereka:

1. ni mesti jual illegal ni, kalo pengetua dia tau, mesti teruk kene  ni! [ memandai je...]

2. ni mesti tak masuk kelas dah ni. dah syok jadi peniaga tu, berenti je la jadi cikgu...makan duit haram! [pehh... buat fatwa sendri nampak...]

3. dah tak cukup duit sangat ke... smpai kene jadi peniaga pulakkk??? [ heh!]

hehe... kakak2 dan makcik2 sekaliannn.... saya ni ..

1. semua org kat sekolah tu tau saya bawak kain sutera kat sekolah, mereka siap order lagi nak kain mcm mana, kaler apa, nak pakai utk occasion apa... pentadbir pun dah tau... ok, xde masalah papepun... pengetua pun ok aje.. janji kerja jalann. [ kalo tak meniaga pun, kerja hampes... baru la teruk kene dgn pengetua..]

2. saya bukannya bukak kedai dan duduk tercongok makan kacang sambil tunggu customer... saya bawak kain pastu tinggal dlm bilik, cikgu2 yg free bolehla dtg... santai2 cuci2 mata.. kalo rasa berkenan ambik, kalo tak, tgk2 aje pun dah ok...kerja hakiki saya on aje... masuk kelas, keluarkelas, pegi kantain, masuk upp, handle exam, alhamdulillah... setakat ni, segalanya dipermudahkanNya...

3. meniaga utk suka2 tak boleh ke...? hehehe...

blog, awk setuju?

No comments:

Post a Comment