Friday, October 12, 2012

tinta terakhir

apakah masih ada esok
untuk aku menikmati
kokok jantan saat dinihari
sinar emas fajar menyinsing
dan remang senjakala

apakah masih ada esok
untuk aku menghayati
kicau murai sesekali lunak 
sesekali melangsing
kekek sang tupai
berlarian di dahan laban ini
dan puput bayu petang yang mendamai jiwa

sungguh aku tidak pasti
siangku dan malamku bagai majlis di Raja
makan tersedia dan lena dijaga
bau enak rumput segar ini
terkadang mengkhayalkan
aku hanyut dilautan fantasi
rekaan imaginasi
terasa dengan harapan semua ini kekal abadi

namun seketika aku tersadar
kehadiranku hanya sementara
menanti hadirnya tarikh keramat
10 Dzulhijjah, 
untuk aku dijadikan ibadah agung untukNya.

semoga pengorbananku tidak sia-sia..

tinta akhir dari sekeping hati bakal lembu korban..:)

No comments:

Post a Comment