Wednesday, August 14, 2013

Perseid Meteor Show... err

Assalamualaikum

Selamat hari Rabu, Syawal ke -7. Dan saya masih lagi bercuti...:-)

Mesti ramai yang menunggu detik meteor perseid malam selasa hari tu. Seperti yang diwar warkan dalam surat khabar, detik bermula adalah sekitar jam sebelas malam.

Isnin.
Menjelang maghrib langit bertukar gelap. Sesekali guruh menderam dan kilat memancar. Macam nak hujan..tak lama kemudian hujan pun turun. ok, baru pukul lapan malam.
Tak lama hujan pun berhenti. Suasana sangat sejuk dan nyaman. Saya dan anak sedara lepak depan tv sambil switch channel, sekejap tengok 3 temujanji sekejap tengok roda roda kotaraya. Bosan. Jam baru pukul sembilan lebih.
Sejam lepas tu saya naik katil, duduk dalam selimut. Berwhatsupps. Pesan member, "kalau kau nampak dia turun bagitau aku". Saya pandang tingkap, kilat memancar mancar.
Udara sejuk nyaman dengan selimut yang hangat, mata saya memberat...ZZzzZZzZ...

pagi esoknya member bertanya, "kau tengok ke malam tadi?"
Hm...
tengok kat youtube je la...:D 

p.s: rata rata kawan kawan tak dapat tgk pun sebab keadaan cuaca yang tidak mengizinkan. Tahun depan la pula ye...

No comments:

Post a Comment