Friday, August 1, 2014

kisah sampul duit raya dan jodoh

Saya dapat sampul duit raya. Bersama not RM5 di dalamnya. Seorang guru ( pangkat kakak) yang menghulurkan kepada saya sewaktu menghadiri majlis rumah terbukanya.
Saya tergelak gelak sebelum menyambutnya.
"Semoga cepat sampai jodohnya..." doanya ketika saya menyambut sampul itu.
"Aamiinn.." sambung saya pula.

That was a few years ago.
Hari ini sewaktu memunggah kotak kasut 'ajaib' bawah katil, saya terjumpa kembali sampul duit raya ini. Not RM5 masih ada lagi di dalamnya.
Hmm.. tersenyum sorang sorang saya bila teringat kak Wan Zurina. Apa khabar kak Ju sekarang. Semoga sihat bersama keluarga hendaknya.

And i'm still single. Don't get me wrong. I'm not complaining. I'm also not promoting myself. I'm just stating the fact.
This is my 30 plus years of being single. And I'm just getting used to it. Though I still hope that one fine day I'll be with someone that I love, and love me back, I am now feeling at peace with myself. I mean.. I am at the phase where I don't really care whether people like me or not. If you like me, it's cool.. and if you don't like me then it's okay.

By the way, sampul duit raya dan isinya itu saya simpan bukanla sebagai tangkal atau azimat. Jangan tersilap tafsir pula ye. Saya simpan sebagai tanda ingatan dan kenangan.. dah tua tua pun dapat sampul duit raya lagi.. hihihih..

Doa saya di bulan yang mulia ini agar kita semua yang masih single mingle ini bertemu jodoh yang soleh dan solehah... aamiinn...

Selamat Hari Raya Aidilfitri 1435H
Maaf Zahir dan Batin.


No comments:

Post a Comment