Wednesday, December 23, 2009

Edging to 2010

ANTOLOGI SEBUAH TAHUN BARU

Selamat Tahun baru!
Happy NewYear!
Yahhoo…!
Jom gi Dataran Merdeka…?
KLCC pun ok apa!
Bukit Jalil pun meriah juga
Lepak sana sampai x igt dunia
Lelaki, pompuan sumer sama
Ye la, sambut tahun baru… sumer nak rase!

*

Alamak dah masuk pagila!
Ala rilek rr baru kol dua…
Jom gi bangsar…?
Modestos kt sane ade special offer…
Diskos kt Bintang Walk pun kasi half price kat die punyer customers
Ke nak try care high class kt Damansara Utama…?
Jom ar…
Esokkan cuti….
Enjoy arr sampai pagi
Bile lagi nak menari bagai nak mati?
Nak joli sana sini…?
Mase ni la beb… setahun skali…!

*

Argh…dah dinihari…?
Alah… selambe la…
Tak puas lagini…
Tuding langit, goyang kaki
Balik rumah nak buat ape..? tak kan nk tgok tv…
Ni ni ni, sorang lagi makwe ajak menari
Tu tu tu ade sebotol lagi tu…
Tambahla lagi, jgn segan jgn malu
Special drink tu… rugi kalau tak jamu…
Cheers..Selamat Tahun Baru!
Subuh… camner…?
Hmph…!
Asar, Maghrib Isyak pun x buat
Subuh buat buatla tak sempat….
Zohor karang baru kau qadak,
rembat skali empat empat!
Tak pe mude lagi
Tua nanti baru taubat…

*

Dah! Dah! Dah!
Matahari pun dah nampak kelibat
Aku nak balik, nak tido nak rehat
Esok nak kerja, hari ni aku nak rest banyak banyak
Biar esok nampak sihat, segar dan bersemangat!
Warning, jgn sesape kejutkan aku! Taula aku bangun sendiri!

*

Alamak, mcmmane ni…?
Mata tak boleh nak bukak, badan tak bole nak berfungsi…
Eh eh eh kejap kejap…ni kat mane ni…?
Rumah aku bukan kat sini… bilik aku bukan macamni…
Aku pasti! I’m sure… deadly!
Oh… baru aku igt…
Tadi sebb otak tak betul akal tak centre,
Sumer jalan aku rase same,
takde bengkok, takde cabang, lurus sahaje
Sampai satu corner,
Woops! entah macam mane ntah…
Brake tak sempat nak adjust, steering tak sempat nak pulas
Divider jalan, besi penghadang, rezab cenggitu punye luas…
sumer aku ranggah, summer aku libas
Ha tengok…! Dalam longkang tepi jln aku terkandas…

*

Oo… patutla mata tak boleh bukak
Badan tak bole nak bergerak…
Rupenya dah lame dah keras…dah lame jadik arwah…
dah berjam tak bernafas!
Orang kate DAH HABIS DAH…!

*

Hek… mcm tak pecaye je…
Aku nak taubat umur namploh lime
Skrg baru doploh tige!
YA ALLAH…!

***************************************************
Oh ye..
Aku pon nak buat ucapan juga
SELAMAT TAHUN BARU 2010 la ye…
Best best enjoy kat atas dunia
Amal untuk akhirat jgn plak kite ambil lewa
Same2la kite memperingati agar tak lupe, tak leka
Moga sentiase dilindungi DIA, diberkati rahmatNYA.

2 comments:

  1. baikkkkk punya antologi...ehehehh

    ReplyDelete
  2. tQ.tQ...i know you will respond to this entry Niss, I just knew it..hehe

    ReplyDelete