Sunday, March 13, 2011

hari ahad yang indah

salam sejahtera

hari ini saya terbangun oleh satu panggilan telefonu (uhhh! gangguan teknologi!) so slps berdehem-dehem 2 3 kali br saya angkat panggilan itu..(cover beb!)Cik Din penjaga makmal nak kunci bilik sumber yg saya pinjam untuk program malam tadi. dengan mata yg separuh terbuka saya megirimkan kunci itu kepada student yg kebetulan nk pegi ke kelas.
owh..sudah tidak hujan. burung-burung pun berkicau. walaupun matahari macam segan2 lagi nak keluar dari balik awan. hari yang ceria! rasa macam nak tulis blog. fikir saya dalam hati.
jadi selepas minum segelas susu berperisa coklat, saya pun membuka laptop. mau tulis blog, mahu tulis blog, ketika mata sedang menonton rewind So You Think You Can Dance.
Dan saya seperti 'what?' ketika melihat entry saya yang terakhir adalah tahun lepas. what? owh saya memang sudah lama tidak mengupdate blog. sudah bersawang. di tingkap sudah penuh tahi burung yang sudah kering dan berkarat. debu melekat di cermin dan dinding.
jadi saya menekan suiz off pada alat kawalan jauh astro. mata mesti hanya fokus pada skrin laptop sahaja. MAU TULIS BLOG! ayat yg ada dlm kepala saya (agaknya perlu di tulis dengan font besar dan di boldkan juga, baru nampak kesungguhan).
dan saya boleh mengadap laptop ini agak lama hari ini kerana beberapa faktor;
1. hari ini adalah hari ahad. (so?)
2. hari ahad ini adalah hari cuti, kerana ini adalah minggu cuti.
3. walaupun hari cuti, saya masih ada kem yang perlu dihadiri.
4. kem saya sudah selesai mlm tadi. jadi hari ini saya free...hehehe
hmm...
saya selalu berfikir untuk menjadikan blog ini sebuah tempat yang selesa. mahu seprti sebuah tempat yg kaki akan melangkah tanpa disedari. mahu seperti ada sifat telus dan tulus. kadang kadang saya mahukan ia menjadi sebuah tempat yg privasi. tempat yang saya boleh meluahkan buah fikiran, pendapat, isi hati dan perasaan tanpa ada sekatan. ataupun tempat yg saya boleh duduk berlama lama hanya termenung dan merenung. seperti pada zaman matriks dahulu, di atas bumbung Aisyah, tempat saya memgampai kain basuhan dan berbaring melihat awan, oh dan ada angin lembut yang membuai rambut dan baju baju yang tersidai.tempat yg ada satu perasaan aman dan tenang.
jadi di pagi hari ahad ini, saya berharap saya dapat mewujudkan perasaan tenang dan aman ketika berada di blog ini seperti mana perasaan tenang dan aman ketika saya berbaring menyilangkan tangan di bawah kepala melihat awan di atas bumbung Aisyah satu waktu dulu...;

saya berhenti menulis ketika tukang kebun sedang menghidupkan mesin rumputnya.

No comments:

Post a Comment