Monday, March 14, 2011

si K

Salam sejahtera,

Maghrib tadi ada kegemparan berlaku di bilik air. dua ekor katak pisang dilihat sedang berenang-renang di dalam kolah. ya, 2 ekor. ini menyebabkan kakak saya menangguhkan niatnya untuk mandi. untungnya saya tidak mempunyai apa apa urusan di bilik kecil itu pada waktu itu. tidak dapat dibayangkan jika saya yang berada di situ waktu itu!!!

sebetulnya si katak (selepas ini hanya di rujuk sbg si K)itu sudah datang menjengah malam tadi. dalam pukul sembilan kurang lebih, si K datang membuat 'site visit' pertamanya. ketika itu disaksikan oleh adik saya yang kebetulan mandi agak lewat. untungnya si K pandai keluar sendiri melalui lubang angin.
ingatkan cerita si K dusah tamat....
Rupanaya malam ini si K datang membawa teman! sangat enak berenang- renang di dalam kolah yang hampir melimpah airnya. cuba dihalau oleh Pok Jala (itupun setelah mc Dayang bising mengganggu konsentrasinya terhadap rancangan TV). malangnya si K dan membernya lebih terer. menggunakan teknik pernafasan yang canggih, mereka melekap kuat pada dasar kolah dan gagal di keluarkan. akhirnya berjaya dikeluarkan oleh Nas.air kolah yang penuh dibuang oleh mc dayang dan ibu.
hahaha..
Nampakya si K amat meminati kolah di bilik air kami. tidak sampai dua jam dia dihalau, kelibatnya kelihatan lagi didalam kolah! sedang enak bersukaria bersama membernya. air kolah baru sahaja diganti baru. emak sangat hangin! kali ini ayah terpaksa campur tangan. si K bejaya di halau...
harapnya itulah kali terakhir si K ataupun member2nya datang menziarah kami.
oh. mata saya pasti lebih alert ketika di bilik air slepas ini.

saya berhenti menulis ketika seekor kumbang hitam (kabo tahi ayam) sedang melakukan percubaan untuk menembusi tingkap nako yg tertutup di bilik saya.

No comments:

Post a Comment